Banner
Мое ќоше

За еден ден два тона омраза

gruevski-kampanja

Никола Груевски уште првиот ден од кампањата посеа два тона омраза. Ја лансира старата ракета на меѓуетнички делби и нетрпеливост меѓу Македонците и Албанците. Отвори нови незалечени рани. Главниот влог е на картата на национализмот и шовинизмот спакуван во лагата која контролираните медиуми на власта ја верглаат дење ноќе повторувајќи ја илјада пати да ја претворат во вистина дека опозицијата и Зоран Заев сакаат да ја редефинираат, читај да ја поалбанчат Македонија и да ја поделат државата, да ја укинат унитарноста, да воведат двојазичност на целата територија, да го продадат името и националниот идентитет. Заев во Швајцарија и на Косово го ветил тоа. Со тие застрашувања и лаги дека ако не е ВМРО-ДПМНЕ, сите ќе учиме албански и ќе го сменат уставното име Груевски очекува 63 пратенички места и уште четири години апсолутна власт.

Мора да му е многу жешко на водачот штом му се малку за победа на изборите светските успеси и достигнувања во економијата, вработувањата со бришење на иселените млади луѓе кои заминале од државата од што им е многу убаво, изгледа не помага многу за голема победа ни високиот стандард кој три четвртини од граѓаните не го чувствуваат, а една третина од населението гладува и не знае како ќе го помине денот. По се’ изгледа не носи гласови ни „Скопје 2014-2018“ и изградбата на споменици, барокни гаражи, жални врби, кораби и галии, стиропор и гипс-фасади, панорамски тркала и вртелешки, рајски градини и лажниот и кичерски барок и рококо. Веројатно поради тоа одамна овие успеси, со изградба на најскапата некропола во светот во центарот на Скопје, не се спомнуваат во предизборните кампањи, ниту во бесконечните редења на достигнувањата. Дури и изградбата на инфраструктура со која Груевски почна со големо задоцнување, дури пред две години по бадијала поарчени осум години од мандатите не дава гаранции за победа на изборите. Голем дел од јавноста ги слушна „бомбите“ дека и изградбата на патишта е подмачкана со дебела корупција и провизија.

Кога по десет години владеење без контрола не се доволни за изборна победа постигнатите резултати и потрошените над 20 милијарди евра пари на граѓаните вклучувајќи ги и големите заборчувања во странски и домашни банки, очигледно Груевски нема друг избор освен да оди на највалканата и најопасната популистичка пропаганда која лесно може да излезе од контрола. А, тоа е дигање аларм дека ако падне власта, отиде државата, дека Македонија ќе се подели и обезличи. Поточно, целата предизборна пропаганда на ВМРО-ДПМНЕ се сведува на шумата од 500 страници од која не се гледаат дрвјата, па затоа има илјадници проекти, а за најважните неколку кои се стратегиски и од врвен национален интерес има само празни ветувања како и досега. Повисокиот стандард, поквалитетен живот, слобода и демократија, независно судство, владеење на правото и заштита на човековите права, слободни медиуми, членство во ЕУ и во НАТО се само алиби одредници и телеграми во тие 500 страници да не се види дека Македонија откако е ВМРО-ДПМНЕ и Груевски на власт не може целосно да исполни ниту еден од политичките и економските критериуми за да може да ги почне преговорите со Брисел. Денес Македонија на патот за Европа и НАТО, и емпириски лесно докажливо, е зад тоа каде што беше пред десет години. Треба да се прочитаат внимателно само годишните извештаи на ЕУ за напредокот на Македонија и ќе се види огромното назадување од година во година. Ете затоа 20-дневната кампања како финиш ќе се сведе на ред успеси, два реда ветувања за нови достигања и десет реда црнила и застрашувања дека ако дојде до промена на власта, црно ни се пишува на сите.

Колку и да се надеваат Груевски и Ахмети, кои безмалку цела деценија ја делат власта дека напаѓајќи го секој од своја страна ќе го сотрат Зоран Заев, овој пат тоа го прочитаа голем број граѓани без оглед на нивната национална и верска припадност. Патриотските лажни приказни дека од сите страни сме сардисани со домашни и надворешни непријатели, дека Америка и ЕУ се против Македонија, дека Албанците и опозицијата со Зоран Заев ќе ја редефинираат, поделат Македонија, не проаѓаат кај поголемиот број граѓани кои веќе ги сфатија популистичките трикови и заплашувања. Едниот партнер во поделба на власта го обвинува Заев дека сака да зема албански гласови, а другиот дека сака да ја разнебити Македонија со шурување со Албанците. Едното и другото не одат заедно кога веќе и на Ахмети и на Груевски кои со години ја делат власта не им се допаѓа искреноста на Заев, која луѓето се’ повеќе ја препознаваат.

Медиумската превласт на власта се’ поочигледно ќе создаде контраефект и отпор кон агресивната и брутална пропаганда и форсирање на ВМРО-ДПМНЕ. Луѓето веќе прашуваат колку минути ќе траат предизборните политички пораки кога им се прекинуваат турските серии за да можат тие минути да ги потрошат на нешто попаметно и да гледаат нешто друго кое нема да им го расипува спокојството. Се’ уште не прочитав посериозна истражувачка тема за влијанието на турските серии врз политичкиот живот во Македонија и директно на изборните резултати. Погледнете повнимателно на саатниците како и каде се темпирани турските серии кај медиумите под контрола на ВМРО-ДПМНЕ и власта и се’ ќе ви биде јасно за каква медиумска војна се работи.

Ова е впечатокот од првиот ден на предизборната кампања. Што ќе донесе утрешниот не е тешко да се предвиди. Одиме на омраза и делби.

(Објавено во Утрински)

Коментирај:

коментари:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *